I. / 2004 až 2010  

Značka s dvojitým šípem se zapsala do dějin zlatým písmem jako výrobce avantgardně řešených a stejně tak tvarovaných automobilů. V devadesátých let se však toto léty budované renomé poněkud vytratilo a na trhu se objevily vozy, jež zejména svými tvary pravověrné příznivce značky příliš nenadchly. Staré zvyklosti se začaly vracet až s modelem C4 v roce 2004.

 

 + 

● bezpečné jízdní vlastnosti

● dobré držení stopy v zatáčkách na hladkém povrchu

● brzdy s rychlým nástupem

● velice nízký aerodynamický hluk

● na kvalitní silnici nízký mechanický hluk

● přesné a komunikativní řízení (elektrohydraulický posilovač)

● velký vnitřní prostor, tuhá karosérie

● vysoká pasívní bezpečnost

● dobrá čitelnost sdruženého přístroje za všech světelných podmínek

● často bohatá výbava

● vcelku příznivé ceny ojetin

 

 – 

● chování na nerovnostech v zatáčce

● hluk a rázy od zadní nápravy při přejezdu nerovností

● málo přesné řazení s tradičně dlouhými dráhami

● jen průměrné zpracování interiéru

● místy lacině provedené některé detaily (povrchová úprava vnitřních plastů)

● nízko umístěné ovládací prvky rádia a klimatizace

● omezený komfort na nerovnostech

● pouze průměrný objem zavazadelníku

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Objevují se úniky oleje kolem hlavového těsnění u benzínového motoru o objemu 1,4 litru do roku 2005. Častěji jsou problémy také s opotřebovaným dvouhmotovým setrvačníkem, který vydrží méně, než lamela. Obzvlášť u motoru HDI. Občas bývají komplikace s trvale otevřeným EGR ventilem z důvodu jeho zaseknutí (u motoru 2,0 Hdi) a dávejte pozor na předčasně zanesený filtr pevných částic.

 

 

Citroën C4 I. podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Ten je od téměř klasicky pojaté xsary vzdálen snad světelné roky. Vedle atraktivně tvarované karosérie je nekonvenčně pojat hlavně vnitřek vozu, konkrétně palubní deska. Ta nemá klasické uspořádání, pod volantem například nenajdete obvyklé...

Svolávací akce Citroënu C4

2007-09 / Hluk a vibrace při řazení a rozjíždění s motorem 1,6 16V HDI

Září 2007 - Budete-li si kupovat ojeté Citroëny C3, C4, C5, nebo Picasso s motorem 1,6 16V HDI (TDCi), pak určitě při zkušební jízdě poslouchejte, zdali se u nich, zejména při řazení a záběru spojky, neozývá nepříjemný kovový zvuk, případně bouchání. Rovněž alarmující jsou také zvýšené vibrace...

Náš test Citroënu C4:

2007-06-28 / Citroën C4 1,6 16V (80 kW)

194 km/h / 11,9 s / 7,1 l/100 km.   Avantgarda pro rodinu ... Citroën C4 nahradil v říjnu 2004 xsaru a nabídl  u ní zcela nové designérské pojetí doplněné o množství moderních prvků výbavy. Přinesl masívní nasazení elektroniky a...

Hledáte další info k "céčtyřce" I?

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Auto-moto speciál 10/2008 (motory 1,6 VTi a 1,6 THP)  

3. Srovnávací testy

■ Auto-moto speciál 2/2008 (s Hyundai i30 a Chevrolet Lacetti)   ■  Autotip...

4.1 Test C4 1,6 HDI (80 kW)

■ Autohit 13/2007  

4.2 Test C4 1,6 THP (110 kW)

■ Autohit 1/2010  

4.3 Test C4 2,0i 16V (130 kW)

■ Svět motorů 19/2005 (Coupé)  

4.4 Test C4 1,4 16V (65 kW)

■ Svět motorů 40/2020 (ojetina)  

4.5 Test C4 1,6i 16V (80 kW)

■ Auto-moto speciál 11/2008 (sedan)   ■ Autotip 8/2008 (sedan)   ■ Auto-moto...

4.6 Test C4 1,6 VTi 16V (88 kW)

■ Auto-moto speciál 1-2/2009  

Profil ojetiny

■ Svět motorů 40/2020   ■ Autotip 2/2014   ■ Zánovní vozy Auto7...

Diskusní téma: CITROËN C4

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek