I. / 1993 až 2001 (facelift 1996)

Xantia nahradila v roce 1993 předchozí, téměř jedenáct let produkovaný typ BX. Jeho hydraulické systémy řadu motoristů zradily, a to vinou značného stáří i zanedbané údržby. U mladší xantie pracuje vše téměř s absolutní spolehlivostí, přestože správná údržba je podmínkou i tady.

 

 + 

● vynikající komfort odpružení

● skvělé jízdní vlastnosti

● prostornost a pohodlí

● odolné a kultivované vznětové motory

● nadčasový design

● světlá výška a jízdní vlastnost nezávislé na zatížení

● dobré odhlučnění

● obrovský zavazadelník (kombi)

● možnost zvětšit světlou výšku pro přejezd nerovností

 

  

● obavy kupujících z hydropneumatického odpružení

● horší čitelnost meze adheze (verze Activa)

● vysoké servisní nároky motoru 3,0i V6 24V

● zhoupnutí při zastavení na semaforech

● odezva brzd vyžaduje zvyk

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Objevují se častější problémy s alternátory, a tím pádem bývají vadné akumulátory, které se nedostatečně dobíjely. Občas se objevily netěsnící hadice soustavy topení či vadné relé palivového čerpadla. Samozřejmě u naftových motorů je třeba klást dostatek pozornosti na včasnou výměnu olejů a kontrolu rozvodových hnacích soukolí a řemenů.

 

 

Citroën Xantia podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

S rozvorem náprav celých 2740 mm se xantia zařadil až na samý vrchol střední třídy. Zákazníci v této kategorii aut kladou značné nároky na kvality podvozku – vůz musí poskytovat znamenité pohodlí, ale i požitek z přesného ovládání....

Svolávací akce Citroënu Xantia

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k Xantii?

3. Srovnávací testy

■ Svět motorů 36/2004 (ojetina ... s Nissan Primera)   ■ Autotip...

4.1 Test Xantia 1,8i (74 kW)

■ Automobil revue 7/1996 (kombi)  

4.2 Test Xantia 1,9 TD (67,5 kW)

■ Automobil revue 7/1996 (kombi)   ■ Svět motorů 16/1995  

4.3 Test Xantia 2,1 TD (80 kW)

■ Autotip 22/1998   ■ Svět motorů 46/1998  

4.4 Test Xantia 1,8i 16V (81 kW)

■ Autotip 13/2000  

4.5 Test Xantia V6 (3,0 / 140 kW)

■ Autotip 9/1999  

Profil ojetiny

■ Auto-moto speciál 6/2011   ■ Svět motorů 10/2010   ■ Ojetiny od A do Z...

Diskusní téma: CITROËN XANTIA

Datum: 13.11.2022

Vložil: Integrálek

Titulek: Zkušenosti

Není uveden autor plusů a mínusů, ale je trochu mimo. K těm motorům patří i benzínové, odolné a kultivované. Vlastním Activu s 3.0 V6 24V 13 roků. Při běžném provozu čitelnost adheze není zapotřebí a navíc řidič, který s touto verzí jezdí nějakou dobu tuto hranici bezpečně pozná. Není pravda o vysokých servisních nárocích 3.0 V6. Motor je spolehlivý a vyžaduje opravdu minimální náklady. Běžná údržba, výměna svíček, filtrů, olejů, vyjde jen o něco málo více např. 6 svíček místo 4, o litr oleje více do motoru. Vyšší cena za rozvody se vrátí v delším intervalu výměny.
Co to je za nesmysl - zhoupnutí na semaforech. Pokud se zastavuje na semaforech tak se zhoupne každé auto, Nezhoupne se žebřiňák, protože nemá pružiny.
Odezva brzd je stejná jako u ostatních aut, jen je trochu nezvyklé, že zdvih pedálu je značně menší.
Hydraulika už netrpí rezavěním trubek, tedy únikem hydraulické kapaliny, trubky jsou proti BX tenčí a jsou potažené plastovou izolací. K rezavění trubek dojde jen po poškození této izolace neodbornou manipulací nebo provozem po polních cestách, kdy se zachytí o kámen apod..

Přidat nový příspěvek