I. / 1993 až 2001 (facelift 1996)
Xantia nahradila v roce 1993 předchozí, téměř jedenáct let produkovaný typ BX. Jeho hydraulické systémy řadu motoristů zradily, a to vinou značného stáří i zanedbané údržby. U mladší xantie pracuje vše téměř s absolutní spolehlivostí, přestože správná údržba je podmínkou i tady.
+
● vynikající komfort odpružení
● skvělé jízdní vlastnosti
● prostornost a pohodlí
● odolné a kultivované vznětové motory
● nadčasový design
● světlá výška a jízdní vlastnost nezávislé na zatížení
● dobré odhlučnění
● obrovský zavazadelník (kombi)
● možnost zvětšit světlou výšku pro přejezd nerovností
–
● obavy kupujících z hydropneumatického odpružení
● horší čitelnost meze adheze (verze Activa)
● vysoké servisní nároky motoru 3,0i V6 24V
● zhoupnutí při zastavení na semaforech
● odezva brzd vyžaduje zvyk
Co radí náš konzultant?
JAN KUPEC: Objevují se častější problémy s alternátory, a tím pádem bývají vadné akumulátory, které se nedostatečně dobíjely. Občas se objevily netěsnící hadice soustavy topení či vadné relé palivového čerpadla. Samozřejmě u naftových motorů je třeba klást dostatek pozornosti na včasnou výměnu olejů a kontrolu rozvodových hnacích soukolí a řemenů.
Citroën Xantia podrobně:
1. Jak je spolehlivý?
Svolávací akce Citroënu Xantia
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Hledáte další info k Xantii?
Diskusní téma: CITROËN XANTIA
Datum: 13.11.2022
Titulek: Zkušenosti
Není uveden autor plusů a mínusů, ale je trochu mimo. K těm motorům patří i benzínové, odolné a kultivované. Vlastním Activu s 3.0 V6 24V 13 roků. Při běžném provozu čitelnost adheze není zapotřebí a navíc řidič, který s touto verzí jezdí nějakou dobu tuto hranici bezpečně pozná. Není pravda o vysokých servisních nárocích 3.0 V6. Motor je spolehlivý a vyžaduje opravdu minimální náklady. Běžná údržba, výměna svíček, filtrů, olejů, vyjde jen o něco málo více např. 6 svíček místo 4, o litr oleje více do motoru. Vyšší cena za rozvody se vrátí v delším intervalu výměny.
Co to je za nesmysl - zhoupnutí na semaforech. Pokud se zastavuje na semaforech tak se zhoupne každé auto, Nezhoupne se žebřiňák, protože nemá pružiny.
Odezva brzd je stejná jako u ostatních aut, jen je trochu nezvyklé, že zdvih pedálu je značně menší.
Hydraulika už netrpí rezavěním trubek, tedy únikem hydraulické kapaliny, trubky jsou proti BX tenčí a jsou potažené plastovou izolací. K rezavění trubek dojde jen po poškození této izolace neodbornou manipulací nebo provozem po polních cestách, kdy se zachytí o kámen apod..