I. / 1998 až 2004 (facelift 2001)
Zajímavými tvary automobilky obvykle maskují fádní techniku. Ford Focus je však v rámci tohoto pravidla výjimkou. Má fascinující jízdní vlastnosti a se správným motorem pod kapotou je i velmi spolehlivý. Nebýt problémů s korozí u prvních ročníků, neměla by proti němu konkurence co nabídnout.
+
● dodnes přitažlivý design
● vnitřní prostornost, spolehlivost (zejména se zážehovými motory)
● pružný výkonný a úsporný motor 1,6i 16V
● levné náhradní díly
● nízké zákonné pojištění u vznětových motorů
● relativně levný servis
● vynikající jízdní vlastnosti a komfort odpružení
● velmi dobré odhlučnění (zážehové verze)
● přesné řízení i řazení
–
● motory 1,8i 16V a 2,0i 16V s vysokou spotřebou paliva
● sportovní provedení ST 170 postrádá tah z nízkých otáček
● tvar palubní desky se ne každému zamlouvá
● lacině působící materiály uvnitř (základní verze)
● hlučné motory TDDi s relativně vyšší spotřebou paliva
● špatná ochrana proti korozi
Co radí náš konzultant?
JAN KUPEC: Pozor na ozubené řemeny motoru, občas zazlobí vysmeknutá hadice turba plnícího vzduchu a někdy i samotné turbo u naftového motoru. Naopak benzínové provedení trpělo poruchami řídící jednotky u motoru 1,6 litru, hlavně do roku výroby 2000. Dále se objevovaly poruchy startéru a také nepřesné ukazatele paliva, které mohly někdy nemile překvapit ...
Ford Focus I. podrobně:
1. Jak je spolehlivý?
Svolávací akce Fordu Focus I
Nebyly nalezeny žádné záznamy.
Hledáte další info k Focusu I?
1. Novinka ... detailní seznámení s modelem
2. První jízdní seznámení s vozem
Diskusní téma: FORD FOCUS
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.