I. / 2002 až 2011 (facelift 2005)

Komu se líbí vozy SUV či MPV, ale nechce provozovat zbytečně velký a drahý automobil, nechť se rozhlédne mezi malými automobily vyšší stavby s větším vnitřním prostorem. Nejvíce takové „esúvéčko“ připomíná Ford Fusion. I když má jen pohon předních kol, jeho větší světlá výška znamená snazší průjezd polní cestou.

 

 + 

● mimořádná vnitřní prostornost

● variabilita interiéru

● jednoduchá manipulace se zadními sedadly

● sklopné opěradlo spolujezdce

● vyšší světlá výška

● dobrý výhled z výše umístěných sedadel

● posilovač řízení i v základní verzi

● brzdy s dobrým dávkováním

● přesné řízení

● zdařilá ergonomie

● pohodlné nastupování

● nízké servisní náklady

 

 – 

● tužší pérování

● málo atraktivní interiér

● před modernizací tvrdé jednobarevné plasty na palubní desce

● méně příjemná pozice za volantem díky nedokonalým sedadlům

● krátké přední sedáky

● chudší výbava v základu

 

Co radí náš konzultant?

JAN KUPEC: Závad u fusionu moc nebývá. Když se nějaké objeví, jedná se o zapalovací kabely, které jsou ale spíše mechanicky poškozeny - například od hlodavců. Pozor si dejte na táhla stabilizátorů přední nápravy, uložení zadní nápravy a středové uchycení výfukového systému. Od zákazníků se také často objevují stížnosti na zvlněné přední kotouče. Jinak víceméně nic dalšího vozu nehrozí.

 

 

Ford Fusion podrobně:

1. Jak je spolehlivý?

Když Ford nabídl nový model fiesty (ve stylu New Edge), jenž přinesl úspěch tvarům focusu, psal se rok 2001. Během roku 2002 se nová fiesta zbavila dětských nemocí – škubání vinou nedokonalého...

2. Jak se v něm žije a co se do něj vejde?

Krabicovitá karosérie, která u fusionu nezapře jistý americký střih, se nemusí líbit každému. Je však dobře vyřešená prostorově.              ...

3. Jakou karosérii a variantu zvolit?

Fusion existoval v jedné karosérii s pěti dveřmi. Ač měl tvary evokující populární SUV, pohon všech kol nikdy nenabízel. Pouze vyšší světlou výšku – proti výchozí fiestě.  ...

4.0 Jaká je technika?

Převodovky IB 5 u malých fordů nejsou nijak problémové, i když trpí na šumivý hluk při akceleraci. Pokud ale zjistíte hluk či nesnadné řazení, bývá spálený synchonizační kužel nejčastěji na třetím převodovém...

4.1 Jaké jsou benzínové motory?

Motory: zážehový řadový čtyřválec 1,25 16V (55 kW), 1,4 16V (59 kW) a 1,6i 16V (74 kW),    Fusion začínal s benzínovými šestnáctiventilovými motory 1,4 a 1,6 litru, které se osvědčily, byť mají...

4.2 Jaké jsou diesely?

Motory: vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec se vstřikování Common Rail 1,4 TDCi (50 kW) a 1,6 TDCi (66 kW).  ...

5. Jak se s ním jede?

Fusion je postaven na stejném podvozku jako fiesta, která je ale známa výbornými jízdními vlastnostmi až sportovního ražení. O osm centimetrů vyšší fusion z nich sice trošku ubere, ale obava...

6. Jaké závady ho postihují nejčastěji?

● škubání vinou nedokonalého potenciometru elektronické klapky pedálu plynu  ● problémy s konektorem řídicí jednotky (jen do konce 2002)  ● jen u prvních dieselů 1,4 TDCi špatně...

7. Model v číslech a faktech ...

Karosérie: pětidveřový hatchback.  Pohon: přední kola.  Rozměry: 4010x1720x1520 mm.  Rozvor: 2486 mm.  Zavazadlový prostor: 337 litrů.  Palivová nádrž: 43 (diesel) a 45 (benzín)...

8. Takhle s ním šel čas ...

2002: Představen na podzim s pohonnými jednotkami 1,4, 1,6 a 1,4 TDCi. Výbavy označeny jako Ambiente, Trend, či Plus vždy s nabídkou dalších příplatkových komfortních prvků. 2004: Nový silnější...

Svolávací akce Fordu Fusion

2012 / Ukotvení zadní nápravy

2012: oslabené ukotvení zadní nápravy u aut vyrobených 9/2011.  

Hledáte další info k Fusionu?

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Svět motorů 30/2002  

3. Srovnávací testy

■ Autocar 6/2003 (s Citroën Xsara Picasso a Opel Meriva)  

4.1 Test Fusion 1,6 (74 kW)

■ Svět motorů 42/2009  

Profil ojetiny

■ Auto7 5/2016   ■ Ojetiny Světa motorů 2012   ■ Svět motorů...

Diskusní téma: FORD FUSION

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek