I. / 1996 až 2003 (facelift 2000)

Přestože je Lancia známa spíše jako výrobce luxusnějších větších vozů, v jejím portfoliu nechybějí ani malé vozy. Ypsilon z roku 1995 je už třetí generací malého vozu, který stejně jako předchůdci maximálně využívá mechaniku malých fiatů.

 

 + 

● atraktivní vzhled

● obrovský vnitřní prostor (zejména vpředu)

● často bohatá výbava čítající i klimatizaci

● servořízení u většiny verzí

● zdařile naladěný podvozek se slušným komfortem odpružení

● přesné řízení s posilovačem (vyjma Elefantino Blu)

● exkluzívní a na tuto třídu nevídané vnitřní materiály

● individualita

● exotičnost na našich silnicích

● většina mechanických dílů shodných s puntem první generace

● pohodlná a dobře dimenzovaná přední sedadla

● po všech stránkách skvělý 16ventilový motor

● může být ve více než sto odstínech laku

 

 – 

● omezený zavazadlový prostor

● přístrojový štít umístěný uprostřed palubní desky

● jediný typ karosérie (třídveřový)

● příliš nízko umístěné ovladače ventilace

● v dnešních měřítcích průměrná pasívní bezpečnost (dvě hvězdičky v EuroNCAP)

● drahé karosářské díly, kterých je nedostatek na vrakovištích a ve druhovýrobě

● všechny vozy pouze z individuálního dovozu

● ztuha jdoucí řazení (hlavně do roku 1997)

 

Lancia Ypsilon I. podrobně:

1. Jak je model spolehlivý?

Model Y10 našel mechanický základ v pandě 1. generace, jejíž hranatou karosérii trochu připomínal. Za základ nového ypsilonu posloužila platforma Fiatu Punto první generace, jejíž nadprůměrný rozvor...

Svolávací akce Lancie Ypsilon (840)

Nebyly nalezeny žádné záznamy.

Hledáte další info k Ypsilonu I?

2. První jízdní seznámení s vozem

■ Automobil revue 1/1996  

Profil ojetiny

■ AutoOjetiny 3/2007  

Diskusní téma: LANCIA YPSILON

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek