I. / 2003 až 2010
Mazda RX8 je ve světové produkci naprosto ojedinělým automobilem. Může za to nejen zvláštní čtyřdveřová karosérie, ale zejména srdce vozu. Tím je již tradičně rotační motor podle původního návrhu Felixe Wankela. Jeho vlastnosti a chování jsou tak imponující, že mu možná i odpustíte některé přirozeně nedobré vlastnosti – třeba vyšší spotřeba oleje a či omezená životnost.
+
● agilní podvozek
● ochota vždy zatočit
● většinou neutrální chování v zatáčkách
● v rozporu se zaměřením vozu překvapivé pohodlí a příjemná jízda na dlouhé cesty
● skvělá přední sedadla
● řízení s excelentní zpětnou vazbou
● krátké dráhy řazení
● dobře dávkovatelné brzdy
● některé vlastnosti Wankelova motoru jako zvuk, rychlost vytáčení aj.
● reakce na přidání plynu
● klidný chod i v maximálních otáčkách
● bezpříkladná gradace výkonu a jeho hladký nárůst do nejvyšších otáček
● nízké nároky na údržbu motoru (absence rozvodů)
● bohatá výbava v sérii
● většinou jasný původ
● skvělá pozice za volantem
● překvapivě příznivá cena některých dílů
● sazba povinného ručení jako na Škodu Felicia 1,3 litru
–
● některé zvláštnosti Wankelova motoru pramenící z jeho konstrukce (nižší životnost)
● spotřeba oleje
● omezený tah v nízkých otáčkách
● lehké vibrace na volnoběh
● vysoká spotřeba paliva (překvapivě nižší při vysokých dálničních rychlostech)
● jízdní vlastnosti na limitu vyžadují zkušenosti
● omezená trakce za snížené adheze
● drahé karosářské díly
● vyžaduje opravdu kvalifikovaný servis
● v druhovýrobě téměř nic neseženete
● více síly na manipulaci s řadicí pákou
Mazda RX-8 podrobně:
1. Jak je model spolehlivý?
4.1 Jaké jsou benzínové motory?
Svolávací akce Mazdy RX-8
2013-04 / Problémy s airbagy od firmy Takata
Hledáte další info k RX-8?
Diskusní téma: MAZDA RX-8
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.