2008 

srpen 2008

Miniauta vedou

Celoevropský trend rostoucí poptávky po malých vozech s nízkou spotřebou se nevyhnul ani Česku. Společnost AAA AUTO registruje za poslední tři roky nárůst počtu prodaných vozů této kategorie o celých 17 procent. Poptávka roste zejména kvůli poklesu zájmu o vozy vyšší střední třídy, svoji roli přitom samozřejmě hraje i stále se zvyšující cena pohonných hmot. Toyota Yaris, Daewoo Matiz, Chevrolet Spark, Škoda Fabia nebo Volkswagen Polo – právě to je plejáda v poslední době stále častěji poptávaných vozů. Nejžádanější jsou přitom modely se zdvihovým objemem do 1350 ccm, které mají vedle nízké spotřeby i výhodu nižší sazby povinného ručení.

Nejvyhledávanější vozy: 1. Škoda Fabia / 2. Peugeot 206 / 3. Toyota Yaris / 4. Chevrolet Spark / 5. Daewoo Matiz

 

červenec 2008

Vedou červená a černá

Nejpreferovanější barvou auta je mezi mladými lidmi jednoznačně černá. Přednost jí dává hned 21 % Čechů ve věku 18 až 29 let. Z exkluzivního průzkumu GE Money Auto je jasné, že čeští řidiči preferují auta červená, která zároveň považují za nejbezpečnější vzhledem k silničnímu provozu. Červená přitom výrazně vítězí především u žen, zatímco u mužských řidičů je žádanější stříbrná metalíza. Černá barva zvítězila v preferenci mladých řidičů. Zatímco Češi dávají přednost červeným autům, ne tak je tomu u ostatních národů. Například Němci jednoznačně preferují stříbrnou metalízu (24% německých řidičů), Rumuni pak auta bílé barvy (20%). Poláci, stejně jako Češi, upřednostňují auta červené barvy (17% polských řidičů). Poněkud nerozhodní jsou v této oblasti Maďaři, kteří favorizují hned tři barvy najednou, a to červenou, modrou a bílou.

Obliba barev u řidičů 18-29 let: černá 21 % / stříbrná 19 % / modrá 17 % / červená 15 % / jiná 28 %

 

červen 2008

Kupte novější, ušetříte

Senát schválil nový zákon o silniční dani, na jehož základě výši slevy ze základní sazby určuje stáří vozu a nikoli emisní norma Euro. Podnikatelé, kteří se tedy zakoupí novější vůz, ušetří a budou jezdit levněji. Zároveň zavádí zdanění vozidel silniční daní pro automobily již od 3,5 tuny. Pro některá vozidla na ekologický pohon zavádí osvobození od daně. Silniční daň se netýká všech motoristů, ale odvádí se s určitými výjimkami za všechna vozidla určená k podnikání. Novela osvobozuje od daně nákladní auta do 12 tun, která jezdí na pohon šetrný k životnímu prostředí. Jde o auta na elektrický pohon, na hybridní pohon, zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG) nebo mohou spalovat směs benzinu a etanolu označenou jako E85.

 

červen 2008

Luxusní ojetiny v AAA Auto

Skupina autobazarů AAA Auto otevřela v Praze pobočku zaměřenou na prodej zánovních aut pod novou značkou AAA Premium Auto. Firma chce pod novou značkou prodávat ojetá auta do dvou let stáří, o která je s rostoucí životní úrovní Čechů stále větší zájem. Další pobočku by měla firma otevřít v Brně, v příštím roce pak také na Slovensku a v Maďarsku. Pro levné vozy již firma provozuje značku Auto Diskont. Kvůli neefektivnosti musela naopak firma na jaře zavřít dvě centra v Maďarsku a jedno v Polsku a do budoucna nevyloučila uzavření dalších center, pokud nebudou v zisku. Celkem AAA Auto provozovala na konci 1. čtvrtletí 47 poboček v pěti zemích. V prvním čtvrtletí skupina hospodařila se ztrátou 5,3 milionu eur (přes 132 milionů Kč) proti zisku kolem 12 milionů Kč ve stejném období loni. Ve srovnání s posledním čtvrtletím loňského roku ale AAA zmírnila propad o 42 procent.

 

červen 2008

Drahá nafta oživila zájem o benzínové ojetiny

Znovuoživení zájmu o vozy s benzínovým motorem a stagnace zájmu o naftový pohon. Tento trend ve druhém čtvrtletí zaznamenala většina autobazarů v ČR. Důvodem toho, proč růst zájmu o diesely letos ztratil dynamiku, je výrazné zvýšení cen nafty, která by podle prognóz navíc měla zůstat dlouhodobě dražší než benzín. Aktuální poměr v prodejích obou typů paliv činí 68 % ku 32 % ve prospěch benzínových motorů. Pokud se navíc vezmou v úvahu i mírně vyšší servisní náklady u dieselových motorů a také jejich větší citlivost na kvalitu paliva, je logické, že se dnes někteří motoristé vracejí zpátky k tradičnímu benzínovému pohonu.

 

květen 2008

Fiat zvítězil v emisích

Britská společnost JATO, která se zabývá sběrem a vyhodnocováním dat z prostředí automobilového průmyslu, zveřejnila žebříček značek s nejnižším množstvím emisí, a tím pádem i nejpříznivější spotřebou. Na prvních místech figurují automobilky, v jejichž nabídkách mají hojné zastoupení menší a malé vozy. První skončil italský Fiat, který ve svém výrobním programu dosáhnul průměru 137,3 g CO2/1 km. Na stříbrném stupínku najdeme francouzský Peugeot (141,9 g) a na třetím místě producenta aut rovněž ze Země galského kohouta – Citroën. Ten dosáhl na průměr 142,2 g CO2/1 km. Na dalších místech skončily a pod hodnotu 150 g se dostaly ještě automobilky Renault, Toyota a Ford.

 

duben 2008

Německá auta nejsou (prý) poruchová

Automobily od německých výrobců jsou nejspolehlivější. Říká to alespoň statistika poruchovosti, kterou každoročně zveřejňuje už 30 let německý autoklub ADAC. Věčný souboj mezi německými a japonskými automobily vyzněl ve prospěch značek jako BMW, Audi, Mercedes a Volkswagen potřetí v řadě. ADAC vyhodnotil více než 2,55 miliónu zásahů svých „žlutých andělů“, kteří pomáhají motoristům odstraňovat problémy v terénu. Hodnotily se přitom pouze vozy starší jednoho roku a mladší šesti let. Německé vozy obsadily první příčky v šesti z osmi hodnocených tříd. Vítězem mezi automobily nižší střední třídy se staly modely BMW 1er, Mercedesy třídy B a Audi A3. Ve střední třídě nejlépe dopadly Audi A4, Mercedes-Benz třídy C a Volkswagen Passat a ve vyšší třídě Audi A6, Mercedes-Benz třídy E a BMW řady 5. Údajná německá pečlivost se zdá být potvrzena i v kategorii sportovních a terénních vozů. Vítězem se staly luxusní Mercedesy SLK před BMW 3-Cabrio, respektive BMX X3 před typem VW Touareg. Jednoznačně nejčastějšími příčinami poruch na automobilech německých motoristů je vybitá baterie a další problémy s elektrikou. Ty zapříčinily nepojízdnost auta ve čtyřech z deseti případů. Dalšími častými poruchami jsou poškození zapalovacího zařízení (13 %), poruchy motoru (8,0 %), a dále pak problémy s koly a pneumatikami, zlobící vstřikovací zařízení a vadné topení či klimatizace.

A náš komentář? Na Němcích je sympatické, že pro propagaci svých výrobků dokážou udělat opravdu maximum. Bohužel pravda bývá někde jinde, což v řadě případů u výše uvedených modelů mohou potvrdit hlavně servisy potýkající se s opravami jejich závad.

 

duben 2008

Favorit už tolik netáhne

Nejprodávanější ojetinu devadesátých let, Škodu Favorit, v tuzemských autobazarech definitivně vystřídaly mladší felicie a fabie. V největší síti na českém trhu AAA Auto, se favority v prodejích posunuly už za první dvacítku, zatímco ještě v roce 2006 jich tyto bazary prodaly za rok téměř 1300, loni už jen 800. „Doba slávy Škody Favorit definitivně skončila a v čele prodejů ji vystřídaly nové modely škodovek. Na jednoho prodaného Favorita dnes prodáme 16 vozů Škoda Fabia nebo 11 vozů Škoda Felicia,“ uvedl ředitel výkupu AAA Auto Petr Vaněček. Favorit sice podle něj nadále zůstává oblíbeným prvním vozem mladých řidičů, v současnosti už ale doplácí hlavně na horší antikorozní ochranu. Zároveň  ale dodal, že nejzachovalejší favority mohou stále stát ještě i přes 40 000 Kč.

 

duben 2008

Dovoz ojetin (asi) zpřísní

Vláda před pár dny schválila zřízení meziresortní komise, která by měla najít způsob, jak zpřísnit podmínky pro dovoz a registraci ojetých automobilů.

Nabízí se pro to několik cest. Třeba zpřísněním kontroly ve Stanicích technické kontroly či zatížením vozidel ekologickými poplatky či změna zásad při pojištění vozidel. Další cestou, již by budoucí komise měla zvážit, je možnost likvidace vraků za pomoci případného dotačního programu. „Zdá se, že po dvou letech nečinnosti, kdy Česko zaplavily desetitisíce až statisíce vysloužilých vraků na úrovni odpadu, si začíná vláda uvědomovat, že je potřeba s tímto neblahým trendem něco dělat,“ uvedl předseda Sdružení na ochranu vlastníků automobilů Zbyněk Veselý. „Bylo by dobré, pokud by případně komise přizvala k jednání i nestátní organizace, typu našeho sdružení, hájící zájmy veřejnosti v této věci. Máme spoustu nápadů, co by bylo možné dělat, a rádi je budeme oficiálně prezentovat,“ dodal. Po vstupu do Evropské unie bylo nutné zrušit všechna omezení dovozu ojetin. V současnosti EK tlačí na další zmírnění postupu při dovozu ojetých vozidel do nových členských států. Její snahou je dosáhnout zrušení pravidelné technické prohlídky před registrací, pokud má vozidlo ze země původu prohlídku ještě platnou. Evropská komise již zahájila řízení s Polskem a Slovenskem, které se pokusily dovozy ojetých vozů omezit.

V souvislosti se zřízením meziresortní komise ministr dopravy Řebíček také informoval, že připravuje zřízení dopravního úřadu, který by měl centralizovat některé činnosti, jež dříve převzaly kraje. Ministerstvo dopravy by pak podle něj mělo nástroj na to, aby mohlo dohlížet na činnost obecních úřadů, které ojetiny registrují. Podle údajů ministerstva dopravy se do Česka loni dovezlo 212 tisíc ojetých osobních aut, nových bylo registrováno 132 tisíc. Průměrné stáří těchto dovozů je více než 8,5 roku.

 

duben 2008

Špatná práce STK

Policisté na západě Čech nedávno obvinili z trestného činu ublížení na zdraví technika, který prováděl loni v létě povinnou technickou prohlídku na osobním vozu. Ten ale na podzim havaroval a příčinou byla technická závada. Co víc, vůz neměl technickou kontrolou vůbec projít. „Podle zjištění znalce měly být závady zjištěné na vozidle zařazeny mezi závady nebezpečné či vážné a vozidlo nemělo být prohlášeno za technicky způsobilé,“ řekla mluvčí sokolovské policie Věra Krajníková. Podle policie porušil technik důležitou povinnost vyplývající z jeho povolání, a proto byl obviněn. Stanice technické kontroly nemají v naší zeměpisné šířce obecně velké renomé, často se spekuluje o jejich úplatnosti a machinacích. Bohužel snahy o jejich lepší kontrolu (například TÜV) vinou nejrůznějších obstrukcí ze strany úřadů vyšly zatím do ztracena.

 

březen 2008

Prodeje aut: Nové opět vedou nad ojetými

V České republice bylo za leden až březen letošního roku poprvé zaregistrováno 128 330 silničních vozidel, z toho 65 391 vozů nových (51 %) a 62 939 dovezených ojetých (49 %). Po nějakém čase se tak nová auta opět v prodejích dostala do procentní většiny. Ve stejném období roku 2007 byl celkový podíl ojetých 51 procent. Na počty kusů se ovšem proti loňsku počet ojetin zase zvýšil, a to o více než 4500 aut. Při detailnějším studiu statistiky prvních registrací aut je také jasné, že ojetiny mají také navrch v kategorii osobních aut – do konce března jich bylo přihlášeno k první registraci 53 462, zatímco nových 33 026. Kde nová vozidla dominují, je kategorie malých užitkových aut (15 208 nových a 3005 ojetých), stejně jako nákladních aut a autobusů. Mezi motocykly ale opět vítězí ty s nálepkou „ojetina“ – od ledna do března jich bylo zprovozněno 8338, z toho 4341ojetých. Jako již tradičně je dominantním prodejcem nových automobilů na českém trhu mladoboleslavská Škoda Auto, která s počtem 10 495 prodaných vozidel „ukousla“ téměř 32 procent z celkových prodejů.

 

březen 2008

Nové bazary zánovních vozů

Letos v červnu budou společností AAA Auto otevřena v Praze a Brně zcela nová centra ojetých aut pod novou značkou, ve kterých se budou prodávat ojetá auta do dvou let stáří. Název nové značky pro prodej dražších aut zatím firma oznámit nechce. „Nový brand se bude pravděpodobně odvíjet od názvu AAA, nebude to asi cizí značka jako je například auto diskont,“ komentoval novou iniciativu největšího prodejce ojetin u nás řaditel komunikace Vladan Crha. Podle něj zájem o zánovní a technicky vyspělé vozy roste s tím, jak se zvyšuje životní úroveň v ČR. V příštím roce by podobná prémiová centra měla vzniknout na Slovensku a v Maďarsku. Autobazary AAA loni kvůli problematické expanzi skončily v nečekaně vysoké ztrátě kolem 120 miliónů korun proti předchozímu zisku 175 miliónů. Firma proto letos zabrzdila otevírání nových poboček a zavedla úsporná opatření. Zároveň se zaměřila na zvyšování marží z prodeje aut a snižování výkupních cen. AAA Auto nyní provozuje 45 center v pěti zemích a letos plánuje růst prodeje z loňských 80 tisíc na 100 tisíc aut. Firma v září 2007 uvedla své akcie na pražskou burzu. Jejich cena do nynějška propadla zhruba o dvě třetiny.

 

březen 2008

Pryč se starými auty

Evropě hrozí, že přísnější emisní limity u aut zdaleka nesplní to, co si od tohoto nařízení Evropská komise slibuje. Důvod? Po silnicích totiž jezdí mnoho starých aut, která mnohdy nejsou vybavena ani katalyzátorem a mají tedy mnohem vyšší emise než nová auta.

Výrobci a dovozci z patnácti zemí Evropské unie proto v nedávné době vznesly požadavek, aby se evropské země zaměřily na zdaňování aut na základě emisí CO2. Nové vozy totiž kvůli těmto opatřením mohou zdražit až o 7000 eur a mnozí lidé si je tak nebudou moci koupit a raději si ponechají starý vůz. „Evropští politici vymýšlejí, jak za cenu enormních nákladů zpřísnit již tak tvrdé limity u moderních automobilů, zatímco silnice zejména v nových členských státech EU jsou plné starých neekologických a nebezpečných vozů. Průměrný věk osobního automobilu v ČR je 13,93 roku a tato hodnota se neustále zvyšuje,“ uvedl v Právu prezident SAP Martin Jahn. Podle něj by politici místo vymýšlení nákladných a málo účinných řešení měli přijmout méně populární kroky, které skutečně povedou k výraznému zlepšení životního prostředí a zvýšení bezpečnosti na silnicích. Státy by měly přijmout opatření odrazující od prodeje a použití nejvíce znečišťujících a nebezpečných automobilů. „Je jasné, že bez takových opatření ambiciózní cíle EU v oblasti emisí CO2, úspory paliv, znečištění ovzduší a bezpečnosti silniční dopravy nebudou dosažitelné,“ uvedl Jahn.

Podle Svazu automobilového průmyslu je situace nejakutnější v zemích, které vstoupily do Evropské unie v roce 2004. Zatímco průměrný věk osobních vozů většiny starých členských zemí je mezi sedmi až osmi lety, ve většině nových členů je to okolo 15 let. To znamená, že v době, kdy EU přijímá jedny z nejpřísnějších environmentálních norem pro nové automobily na světě, velká většina vozů na silnicích významného počtu členských zemí není vybavena dokonce ani katalyzátory. V některých státech je to podle SAP až 75 % všech vozů.

 

únor 2008

Žlutí zvolili BMW X3

Kdo jiný by měl vědět, jak kvalitní jsou automobily než ten, kdo jako první pozná jejich nejzávažnější nedostatky? Ano, takzvaní žlutí andělé, kteří vyjíždějí ke znehybněným autům na silnicích víceméně po celé Evropě. Asi nejlépe propracovaný systém mají v sousedním Německu, proto zdejší žlutí andělé (ADAC) mohou každoročně tvrdit, která jsou podle nich nejspolehlivější. Loni to bylo BMW X3. Tabulka se vytváří podle toho, ke kolika případům vážných poruch na silnici musí ADAC vyjet. Za rok 2007 získal vavřín vůz BMW X3, tedy to menší ze dvou SUV, které bavorská automobilka nabízí. Jen o něco horší zkušenosti mají němečtí žlutí andělé s Audi A2 (2. místo) a BMW řady 1 (3. místo). Mezi loňské nejlepší se po letech zatracení opět vrátil i Mercedes-Benz – šesté místo se dostal typ CLK, na deváté SLK. Loňský rok byl z hlediska ADAC vůbec úspěšný pro evropské značky. Je to totiž vůbec poprvé, co nejvyšší ocenění získal vůz ze starého kontinentu. Předloni stála na nejvyšší příčce Mazda Premacy, předtím to byly vozy Toyota Yaris a Toyota Avensis.

 

Nejspolehlivější vozy podle ADAC
1. BMW X3
2. Audi A2
3. BMW řady 1
4. Mini
5. Mazda3
6. Mercedes-Benz CLK
7. Audi A4
8. BMW řady 3
9. Mercedes-Benz SLK
10. Mitsubishi Space Star

 

únor 2008

Jiný kraj, jiná ojetina

Škodovky, převážně pak fabie, jasně dominují českému trhu s ojetými vozy. Toto tvrzení nikoho nepřekvapí. Jak je to v ostatních státech, ve kterých má zastoupení AAA Auto, to by hádal asi málokdo. Nejméně překvapující výsledek přišel ze Slovenska. Zde vévodí Škoda Fabia, před sesterskou felicií a octavií, čtvrtý je Ford Escort, pátý Opel Astra, šestý pak focus. V Maďarsku se na čelní příčky, především díky tamější výrobě, vyhouplo Suzuki Swift, celkově však prodejům vévodí s přehledem Ford Focus. Škodovky (dvě) najdeme v první desítce. Stejný lídr je také v Polsku, zde ho však stíhá druhý Opel Astra, třetí je Škoda Octavia, čtvrtý Renault Mégane a pátý Ford Mondeo. Specifika pak nese trh rumunský. Dacia Logan a Solenza tu hrají jasný prim a s náskokem hájí první dvě příčky nejžádanějších ojetých vozů před Renaultem Thalia a Fordem Escort. Co se barev týká, Poláci upřednostňují modrou, Slováci stříbrnou a v Maďarsku je v popředí zájmu barva černá. V Česku pak téměř každý čtvrtý zákazník AAA Auto odjíždí s vozem  modré barvy.

 

únor 2008

Rekordní ojetiny

Loni se v České republice prodalo téměř 132 542 nových osobních aut, což je o 6,9 procenta více než v roce 2006. To nic ale nebylo proti ojetinám – jejich prodej loni vzrostl o rekordních 16,2 procenta, když bylo zaregistrováno 212 869 osobních aut z druhé ruky. „Tragédie je v tom, že ten nárůst je převážně u přestárlých vozidel,“ tvrdí Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů, organizace zabývající se prodejem nových aut. Podle něj téměř třetina registrovaných ojetin byla starších deseti let. 

 

leden 2008

TÜV 2008: nejlepší je Mazda3

Zjistit míru spolehlivosti u auta připomíná většinou hádání z křišťálové koule, jelikož ji ovlivňuje řada faktorů. Kromě našeho časopisu mohou o ní něco napovědět také statistické výsledky kontrol stanic technické kontroly.

Bohužel u nás ještě všechno v otázkách STK nefunguje tak, jak by mělo (existují mnohá podezření o korupcích a podvodech), musíme proto čerpat tyto informace od sousedů, konkrétně z německých statistik TÜV. Tamní data pocházejí ze sedmi miliónů technických kontrol, které proběhly na všech pracovištích v Německu a to v období jednoho roku (tentokrát od června 2006 do května 2007). Do aktuálního přehledu TÜV Reportu 2008, jenž byl nedávno oficiálně prezentován i v ČR, se dostalo 194 modelů aut, která se na kontrolu dostavila alespoň v deseti tisícovkách exemplářů. Technickou kontrolou musí v Německu procházet nová osobní auta poprvé ve třech letech provozu a následně pak každé dva roky.

Vsaďte na Mazdu3

Podle toho jsou také jednotlivé kategorie TÜV Reportu rozděleny, přičemž nejsledovanější skupinou jsou tříletá auta, tam se totiž poprvé tak říkajíc láme chleba. Tentokrát se jako „nejméně poruchové“ auto ukázala Mazda3, u níž se objevilo jen 1,2 % závažných závad. V těsném závěsu se na druhém místě umístila Mazda2 s 1,4 %, o třetí a čtvrté místo se pak podělil Ford Fusion s Volkswagenem Golf 5 s 2,2 procenty závažných závad. Na druhém pólu žebříčku tříletých aut se naopak umístily Chrysler PT Cruiser (13,5 %) a Kia Carnival (19,7 %). Zatímco u tříletých aut lze statistiku TÜV brát ještě hodně za bernou minci, v dalších kategoriích již do výsledků více či méně vstupují další faktory. Třeba to, že vůz neslouží pro denodenní potřebu. Mezi pětiletými auty pro rok 2008 je tak kupříkladu králem Porsche 911 s 2,8 % při technické kontrole zjištěnými závažnými závadami. Druhá je potom Honda Jazz (2,9 %), třetí Subaru Legacy (3,4 %), na čtvrtém opět Porsche, tentokrát s modelem Boxster (3,6 %). Obě zmíněná porsche jsou na „bedně“ také v další kategorii – sedmiletých aut. Obsadily druhé (4,5 %) a třetí (4,6 %) místo. Vítězem této kategorie se stala Toyota RAV4 s 3,6 % závažných závad. Oba německé „víkendové“ modely se ale staly lídry kategorie stáří vozu devíti a jedenácti let. Boxster se 4,2 % závadami vyhrál tu mladší, Porsche 911 s 5,0 % tu starší. Na stupně vítězů je v prvním případě doprovodily Porsche 911 (5,8 %) a Mercedes-Benz SL (7,3 %), ve druhém pak Mercedes-Benz SL (6,3 %) a Toyota RAV4 (8,4 %). Mezi „nejhorší“ v každé kategorii patří modely Chrysler Voyager, Renault Twingo, Kia Carnival a Alfa Romeo 145/146.

Škoda v průměru

Pokud vás zajímá, jak dopadly české škodovky, začněte je hledat až ve třetí desítce. Tam se mezi tříletými objevuje model Octavia II (35. místo s 3,8 %), fabia je pak až devětačtyřicátá (4,3 %) a superb dokonce osmašedesátý (5,0 %). Mezi pětiletými obsadila octavia 39. (7,7 %), fabia 58. (8,7 %) a superb 66. (9,4 %) příčku. Mezi sedmiletými je Škoda Octavia 37. (11,3 %) a fabia 47. (12,9 %), mezi devítiletými octavia 39. (16,2 %) a felicia 78. (22,8 %), mezi jedenáctiletými je pak felicia na 54. místě (25,5 %). Statistika TÜV Report bývá u nás někdy mylně vydávána za žebříček spolehlivosti, což je velký omyl. Jde o výsledky technické kontroly, na kterou motorista ví, že s vozem jede, takže předpokládá-li nějaké problémy, odstraní je dobrovolně dopředu a na kontrolu už jede s autem v co nejlepším stavu. Navíc stanice technické kontroly zjišťují a zaznamenávají jen určitý druh závad (funkci světel, brzd apod.). Z výsledků je rovněž patrné, že méně závad je zjištěno u aut, která nejsou v denodenním provozu a závady se u nich proto objevují v menší míře. Zásluhou toho mohou v mnoha kategoriích proto triumfovat modely jako Porsche Boxster či Mercedes-Benz SL. Nicméně jistým vodítkem pro zákazníky, rozhodující se pro koupi nového či ojetého vozu, jistě statistika TÜV Report dozajista má.
 

TŘÍLETÁ AUTA (průměr závad 4,8 %)     PĚTILETÁ AUTA (8,9 %)        SEDMILETÁ AUTA (13,3 %)

1. Mazda3 (1,2 %)                                         1. Porsche 911 (2,8 %)              1. Toyota RAV4 (3,6 %)
2. Mazda2 (1,4 %)                                         2. Honda Jazz (2,9 %)                2. Porsche 911 (4,5 %)
3. Ford Fusion (2,2 %)                                  3. Subaru Legacy (3,4 %)          3. Porsche Boxster (4,6 %)
4. VW Golf / Bora (2,2 %)                              4. Porsche Boxster (3,6 %)        4. Mercedes-Benz SL (4,8 %)
5. Honda Jazz (2,3 %)                                    5. BMW řady 7 (3,9 %)               5. Mazda Demio (5,7 %)

 

DEVÍTILETÁ AUTA (18,1 %)                      JEDENÁCTILETÁ AUTA (22,5 %)

1. Porsche Boxster (4,2 %)                           1. Porsche 911 (5,0 %)
2. Porsche 911 (5,8 %)                                 2. Mercedes-Benz SL (6,3 %)
3. Mercedes-Benz SL (7,3 %)                       3. Toyota RAV4 (8,4 %)
4. Subaru Forester (7,4 %)                           4. Mercedes-Benz SLK (9,7 %)
5. Toyota RAV4 (7,9 %)                                5. Subaru Legacy (10,6 %)